Markedsundersøkelse

Endret Tue, 8 Okt ved 11:31 AM

Opprette en markedsundersøkelse i Artifik


Når du har logget deg inn i Artifik trykker du på +Opprett oppe til venstre for å opprette en Markedsundersøkelse.


Angi navn på din markedsundersøkelse og trykk på Opprett.


⚠️ NB! Dersom du er tilkoblet flere forskjellige organisasjoner må du først velge den organisasjon du ønsker å opprette din forespørsel på vegne av.


Du har nå opprettet din Markedsundersøkelse og lander på Hjem. Her får du tilgang til din tidslinje, og muligheten til å fylle ut all relevant informasjon om din markedsundersøkelse før du kan sende den til kunngjøring. 


Du finner en marg på venstre side. Denne kan du klikke på for å flytte deg direkte til ønsket seksjon. Fet skrift indikerer at du befinner deg i den seksjonen. Du blir også informert om i hvilken grad du har fylt ut de forskjellige seksjonene, og hvor det mangler informasjon.

 

Det er ikke mulig å kunngjøre uten å ha fylt ut alle påkrevde felter.


Tidslinje viser et forslag til fremdriftsplanen samt ønsket kunngjøringsdato. Du kan endre alle fristene helt frem til du trykker kunngjør.


☝️Informasjon: Les denne artikkelen for veiledning om endring av tidsfrister eller hvordan du legger til egendefinerte milepæler: Tidslinje og Milepæler


Under Om markedsundersøkelsen legges det inn overordnet informasjon som blant annet Tittel og Beskrivelse.


⚠️NB! Svar fra leverandører på markedsundersøkelsen skal sendes via meldingsfunksjonen. Vi anbefaler derfor å tydeliggjøre dette i beskrivelsen av markedsundersøkelsen.


Vi anbefaler dere også å være nøye når dere fyller ut beskrivelsen da forslagene du får i Artifiks CPV-kodevelger genereres på bakgrunn av beskrivelsen du legger inn.


For å legge til CPV-koder trykker du på Legg til CPV-koder.


☝️Informasjon: Du kan lese om hvordan vår AI-baserte CPV-kodevelger kan hjelpe deg med valg av CPV-koder i denne artikkel: Legg til CPV-koder på en anskaffelse


Under Dokumenter laster du opp alle dokumentene som gjelder for den aktuelle markedsundersøkelsen. Last opp dokumenter ved å trykke på Last opp filer. Du kan velge å laste opp flere filer samtidig ved å markere alle filer du ønsker å laste opp. Det er også mulig å laste opp en forberedt ZIP-fil. 



Du kan laste ned en fil ved å trykke på sky-ikonet, eller velge å laste ned alle filer ved å trykke på Last ned som zip.  

For å endre rekkefølgen på dine filer tar du tak med musepekeren på de seks prikkene til venstre og benytter dra og slipp funksjonaliteten for å legge de i ønsket rekkefølge. Det er også mulig å slette filer ved å trykke på det røde søppel-ikonet. 


Under Om oppdragsgiver må du fylle ut all informasjon om dere som oppdragsgiver. Her fyller du blant annet ut Kontaktperson og Tingrett. Mye informasjon blir forhåndsutfylt basert på din organisasjonsprofil. 

Ønsker du å redigere din organisasjonsprofil kan du se hvordan man gjør det her: 

Redigering av organisasjonsinnstillinger


Nederst på siden vil du ha mulighet til å legge til oppdragsgiver. Denne funksjonen kan du bruke dersom det skal kunngjøres på vegne av flere oppdragsgivere. 

Få veiledning om kunngjøring med flere oppdragsgivere her: Kunngjøring på vegne av annen organisasjon


Når du har fylt ut all påkrevd informasjon vil feltene i margen vises med en grønn hake, og markedsundersøkelsen kan kunngjøres.

Når markedsundersøkelsen er klar til å kunngjøres flytter du deg øverst på siden, og trykker på Kunngjør oppe til venstre.


I forbindelse med kunngjøring skal noen felter oversettes til engelsk. Dette skjer automatisk, og du vil få mulighet til å granske oversettelsene, samt redigere de ved behov, før du godkjenner oversettelsen og sender kunngjøringen videre til Doffin og TED.


Mer informasjon om hvordan oversettelse til Engelsk gjøres finner du i denne artikkel: Oversettelse til Engelsk



⚠️NB! Dato for kunngjøring som angitt i Tidslinje, vil oppdatere seg til dagens dato når du trykker på Kunngjør. Husk å verifisere din Tidslinje før du trykker Kunngjør.


Du har nå kunngjort markedsundersøkelsen, normal håndteringstid for publisering inntil 2-5 virkedager.

Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene
CAPTCHA-verifisering er obligatorisk.

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen